ЕМОЦІЙНЕ ВІДНОВЛЕННЯ ПЕДАГОГА:
Емоції- це основний місток, який пов’язує внутрішнє життя людини з навколишнім світом.Усі емоції, які переживає людина, обов’язково повинні мати вихід, інакше вони змінюють свій напрям – із зовнішніх реакцій перетворюються на внутрішні переживання. Неможливо заборонити відчувати негативні емоції, однак можна і слід корегувати форму їх виявлення, спрямувати потік бурхливої енергії у безпечне русло. Тож у дошкільному закладі важливо створити сприятливі умови для роботи.
ЧОМУ ПЕДАГОГУ ВАЖЛИВО ЕМОЦІЙНО ВІДНОВЛЮВАТИСЯ
У енергетичному полі педагога перебувають багато й дітей, і дорослих, тому від його наповненості залежить співпраця всіх учасників освітнього процесу. Роботу педагога супроводжує постійний стрес, тож уміння керувати своїми емоціями та ресурсністю – надважливе.
Важливо мати можливість повноцінно харчуватися, отримувати вітаміни, не забувати про рухову активність і якісний сон, а також – про відпочинок, коли є час на те, аби абстрагуватися від робочих питань, отримати задоволення від того, що подобається й що дійсно хочеться робити в певний момент.
Арттерапія – це різновид психоемоційної корекції, що базується на використанні прийомів різних мистецтв та творчості. Зазвичай, коли людина приходить до психолога чи психотерапевта, їй пропонують довгу емоційно напружену розмову. Але не кожен готовий відверто розмовляти з незнайомцем (психотерапевтом). Тоді замість вербальної мови використовують мову мистецтва, пропонуючи вдатися до створення артоб’єктів. Те, що в результаті виходить у людини, є дуже показовим як для фахівця, так і для неї самої.
Усе це дає людині змогу відкинути, хоча би тимчасово, робочі моменти й поринути у світ своїх емоцій. З одного боку, висловити ті, якими вона охоплена в цей момент, навіть якщо вони негативні.
Як правило, заняття з арттерапії проводять за участі фахівця-психолога, обізнаного в методиці. Він не лише задає напрям роботи групи чи індивідуально, але й відслідковує й аналізує мову тіла тих, хто працюють. Проте деякі вправи можна виконувати й самостійно й навіть використовувати для занять із дітьми.
ВПРАВИ
“Солодкі спогади”
авторка цієї та двох наступних вправ – Вікторія Назаревич
Цю техніку можна використовувати як для відновлення свого ресурсу, так і для занять у класі з дітьми.
Наші спогади – це безцінний дар. Ми пам’ятаємо емоційно яскраві для нас моменти. Але наша психіка працює так, що негативні моменти ми згадуємо швидше й більш яскраво. Тоді як приємні хвилини “дістаємо” з пам’яті довше і трошки складніше.
Для виконання вправи визначте проміжок часу і згадайте позитивні моменти, які відбулися в цей період. Намалюйте ці спогади на аркуші паперу. Не треба насильства над собою – змалюйте те, що приходить на думку, але воно обов’язково має бути приємним для вас.
“Багаж щастя”
Уявіть, що за плечима у вас є сумочка чи рюкзачок, у якому лежить усе, щоби відчувати себе щасливим/-ою. Вам треба виписати ті речі та відчуття, які лежать у вашій торбинці. Дайте собі відповіді на запитання:
що лежить там?
хто збирав цей багаж?
що в ньому ваше?
що там не ваше?
може, від чогось треба відмовитися чи, навпаки, щось додати?
наскільки вам легко чи важко нести цей багаж?
Після того, як ви відповісте на ці запитання, намалюйте те, що лежить у вас у рюкзачку. Й обов’язково треба відслідкувати свій стан у момент, коли ви не лише думаєте над тим, що лежить у вашій торбинці, а коли бачите всі ці речі намальованими на папері. Вам, напевно, захочеться щось додати або від чогось відмовитися. Зробіть це.
Коментарі
Дописати коментар