ВПЛИВ "ЦИФРОВОЇ РЕВОЛЮЦІЇ"
НА РОЗВИТОК IQ дітей XXI ст.
Людський мозок досі вивчений лише на малу частину. Вчені сперечаються: коли він остаточно «дозріває»? Раніше незаперечним було твердження, що до 18 років він досягає повної зрілості. Але зараз з’явилися дослідження, що доводять, що формування дитячого мозку відбувається до 30 років.Однак, згідно з деякими дослідженнями, до 50% природного інтелекту дитина розвиває до 4 років і ще 30% — до 7 років. Таким чином, дошкільна всебічна освіта дуже важлива для формування цілісної особистості.
Що таке інтелект?
Інтелект - це здатність психічної діяльності, що охоплює всі сфери діяльності людини: розум, емоції, фізичну складову. Це здатність пристосовуватися до різних ситуацій на базі свого рівня розвитку.
Етапи розвитку інтелекту
· 0-3 роки - розвиваються відділи мозку, які відповідають за пізнавальну, емоційну і фізичну активність.
· 3-7 років - формуються зони мовлення, слуху, кінестетичного і зорового сприйняття. Розвивається емоційний інтелект, і з'являються базові моральні цінності.
· 7-15 років - розвиваються зони мозку, які відповідають за усвідомлену психічну і логічну діяльність.
Людський мозок має таку особливість, як пластичність, тобто він змінюється під впливом навчання.
Фактори інтелектуального розвитку
Регулярні інтелектуальні навантаження
Як м’язам потрібні регулярні фізичні навантаження, щоб зростати і зміцнюватися, так і для дитячого мозку необхідно постійно практикуватися в роздумах, вирішенні задач на логіку, пам’ять, нестандартне мислення.
Менше стресу, більше спокою
Створення сприятливої емоційної обстановки у будинку є важливим чинником дитячого розвитку.
Дослідження довели: найактивніше навчання дитини йде у ті моменти, коли мозок перебуває в альфа-стані. Тобто він не спить, але при цьому спокійний. Будь-який стрес, страх, тривога блокують здібності до навчання, і знання засвоюються гірше.
Можливість отримувати новий досвід
Для розвитку людині необхідно отримувати новий досвід та нові враження. Чим менше дитина стикається з речами та явищами, які її дивують і викликають інтерес, тим гірше розвивається її. Тому так важливо давати дітям можливість спробувати себе у творчості, спорті, науці та інших заняттях, навіть якщо ви не спостерігаєте у них видатних талантів чи здібностей.
Для дитячого мозку потрібно Достатньо часу «понудьгувати»
Дітям важливо проводити достатній час наодинці із собою, наприклад, за вільною грою. Це стимулює інтелектуальний розвиток, вчить самостійно знаходити собі заняття та долати нудьгу.
Спілкування
У спілкування з іншими людьми людина знаходить себе, розвиває особистість, навчається функціонуванню у світі. В іграх з однолітками дитина розвиває мозок за рахунок вигадування нових сценаріїв, ідей, сюжетних ходів. А під час спілкування з педагогами, батьками та іншими дорослими дорослими відбувається збагачення внутрішнього світу, засвоєння нових знань та моделей поведінки.
КИСЕНЬ, ЯКИМ МИ ДИХАЄМО
Кількість кисню, що надходить у наш мозок, відіграє велику роль у його розвитку. Тому, важливо, щоб діти проводили час на вулиці на свіжому повітрі. У наш же час діти переважно проводять час за телевізором, комп'ютером чи виконанням домашніх завдань. Для здорового розвитку мозку потрібен баланс між фізичними вправами й навчанням.
ВПЕВНЕНІСТЬ В СОБІ
Головну роль в успіху вашої дитини відіграє її впевненість у собі. Ми всі хочемо, щоб наші діти були розумними, але найрозумніша людина не досягне більшого, якщо в цьому їй не допоможе її впевненість. Упевненість, повага до себе й почуття власної гідності є ключовими факторами успішності людини.
Вправи для розвитку інтелекту
«Ліфт-дихання».
Практика глибокого дихання («ліфт-дихання» або переміщення дихання до всіх частин тіла) допомагає поліпшити пам'ять, а також емоційний контроль.
Приступити до нього можна в положенні сидячи, схрестивши ноги, або в положенні лежачи. Спочатку хай дитина просто спокійно й рівно подихає.
Далі скажіть наступне: «Уяви, що твоє дихання, як на ліфті, рухається через все твоє тіло. Для запуску ліфта тобі потрібно дихати через ніс. Видихни все повітря, яке в тебе є. Потім починай вдихати, і нехай ліфт (з диханням) повільно підніметься до рівня грудей. Затамуй його там. Тепер знову видихни все повітря. Знову вдихай так, щоб твій ліфт піднявся вже на найвищий поверх, через горло до обличчя та лоба. Затамуй його. Тепер видихни й відчуй, як разом з видихом цей ліфт несе вниз всі твої проблеми й турботи - вниз через груди, живіт, ноги, а далі через двері ліфта й зовсім з твого тіла».
Тренування координації мозку/тіла.
Ворушіння пальцями ніг. Ця вправа дуже допомагає координації. Діти різного віку можуть легко навчитися виконувати її. Щоранку, перш ніж встати з ліжка, попросіть дитину повільно почати рухати всіма своїми пальцями на обох ногах вгору і вниз, а потім тільки двома великими пальцями.
Рухи неведучою рукою. Попросіть дитину спробувати виконати певні рухи його неосновною рукою. Якщо вона правша, нехай використовує ліву, а якщо шульга (лівша), то - праву руку, наприклад, щось напише, одягнеться або буде користуватися ложкою або виделкою під час прийому їжі.
Гра на концентрацію.
Для дітей молодшого віку ви можете
запропонувати наступну гру: візьміть кілька іграшок і вишикуйте їх в ряд. Нехай
дитина подивиться на них і запам'ятає. Потім накрийте їх чим-небудь і приберіть
одну з іграшок (так, щоб дитина не бачила). Розкрийте. Завдання дитини полягає
в тому, щоб назвати відсутню іграшку. Ви можете також запропонувати їй
запам'ятати короткий список знайомих предметів з вашого будинку. Нехай вона
постарається згадати їх у прямому і зворотному порядку.
Реалізація всіх цих вправ та занять дозволить не тільки поліпшити виконавчі функції мозку, але й побудувати гарні стосунки, знизити рівень стресу у всіх учасників, як у дітей, так і в дорослих. Для дитини гра може бути роботою, дуже необхідною для її всебічного розвитку. А дорослим, у свою чергу, дуже корисно час від часу «зустрічатися» зі своєю внутрішньою дитиною. Тому ваші спільні веселі «тренування» мозку сприятимуть розвитку як дорослих, так і дітей.
Коментарі
Дописати коментар