ПІДГОТОВКА ДИТИНИ ДО НАВЧАЛЬНОГО РОКУ 
В УМОВАХ ВІЙНИ:

"Школа – це не лише місце, де ми здобуваємо знання. Це ціла епоха, повна спогадів, уроків та незабутніх моментів"

  Дошкільне дитинство – це період життя дитини, яке вона має проживати щасливо, у грі, у спілкуванні з рідними й однолітками. Досліджуючи безпечне довкілля засобами гри, пізнаючи свої можливості через гру, спілкуючись з іншими дітьми в процесі гри, у дітей в відбувається фізичний, психоемоційний, соціальний та когнітивний розвиток. І такою, здоровою, щасливою, радісною, упевненою в тому, що вона – гар на, дитина має приходити до школи й спокійно, з інтересом там навчатися, граючись. Сьогодні в нашій країні – війна. Багато чого змінилося в житті наших дітей. І, якщо раніше спостерігалися прояви інтелектуальної втоми в учнів перших класів, то зараз наші діти переживають стресові ситуації та горе.

    Що ж треба врахувати батькам, ухвалюючи це рішення, радить дитячий психолог Світлана Ройз: Коли батьки обирають, у якому віці краще віддати дитину до школи – в 5,6 або 6 чи 7 років, їм варто поставити собі кілька наступних запитань та в їхньому контексті поспостерігати за дитиною. Запитайте себе: 

▪ Скільки часу ваша дитина може залишатися без мами? 

▪ Чи вважає дитина стосунки з батьками надійними? Якщо дитина відчуває себе у сім’ї в безпеці і має підтримку, вона зможе проявляти активність та допитливість.

▪ Чи може дитина впоратися з напругою та розчаруванням? Наприклад, якщо дитина не отримує бажаного одразу, якщо у неї щось не вийшло, якщо дитина хотіла відповісти, а педагог запитав іншу дитину. 

▪ Чи готова дитина до спілкування з різними людьми, чи є у неї досвід взаємодії та спілкування з іншими? 

▪ Чи зможе дитина впоратися із напруженням, якщо вчитель не приділяє їй персонально увагу певний час. Адже вчитель не зможе приділяти весь свій час лише одній дитині. 

▪ Чи вміє дитина сприймати себе частиною групи? Тобто, приміром, чи розуміє вона, що коли вчитель звертається до всієї групи із проханням відкрити зошити, він звертається і до неї. Як що дитина цього не розуміє, вона не відкриє зошит, поки до неї не звернуться персонально. 

▪ Чи просить дитина про допомогу в інших, чи впевнена вона, що їй допоможуть?

▪ Коли дитина вчиться писати букви, якщо вона каже: «Я намалювала букву», це означає, що в неї ігрова мотивація, а якщо говорить: «Я написала букву» – навчальна.

 ▪ Наскільки батьки стримують або дозволяють дитині рухову активність, наскільки вона розкута у своїх рухах? Координація рухів та фізична активність пов’язані з вольовою та емоційною сферою дитини. 

▪ Чи є в дитини розпорядок дня? Це впливає на її вміння дотримуватися певних правил та на загальне відчуття безпеки. 

▪ Наскільки дитина вважає себе «хорошою просто так». 

Як допомогти адаптуватися до навчання в умовах війни?

    Батькам необхідно, насамперед, нормалізувати режим дня дитини. Він має бути збалансованим і чітким — це стосується сну, харчування, навчання та відпочинку. Велика кількість дітей буде навчатись онлайн. У цьому випадку батькам необхідно обов’язково:

- організувати для дитини робоче місце;
- регулярно підключати дитину до дистанційних уроків (не пропускати і не запізнюватися без поважної причини);
- організувати відпочинок дитини (важливо, щоб дитина протягом цього часу не користувалась гаджетами, кращий відпочинок за можливості — це фізична активність на свіжому повітрі);
- налагодити тісну комунікацію з адміністрацією школи, вчителями, в тому числі класним керівником дитини. Бути в тандемі з педагогом. Це дозволить дитині почувати себе як в школі: відповідально і дисципліновано.


Нова роль для дитини — стрес

    Батькам варто усвідомити, що нова роль в якості першокласника для дитини є стресом. Вона переживає певні хвилювання через те, чи впорається з навчанням, чи знайде друзів серед однокласників, тощо. Варто пояснити дитині, що її почуття та переживання — це цілком нормальне явище. А також дати зрозуміти, що поруч є Ви, є вчителі, які підтримають і допоможуть. Вкрай важливо сформувати у дитини позитивне сприйняття школи. Тож, психологиня радить розповідати цікаві історії зі своїх шкільних років, наприклад, про першу вчительку, про друзів, тощо. 

Пам’ятайте, що процес навчання в умовах війни, потребує спеціальної підготовки. Бережіть себе і своїх діток!

                                                                        КРУГЛИЙ СТІЛ З ПЕДАГОГАМИ 







Коментарі

Популярні дописи з цього блогу