«Відновлення власних ресурсів»:
(тренінг для педагогів)
1.Вступне слово
Доброго дня!Мені хотілося б сьогодні, щоб ви, змогли приділити увагу собі, своєму внутрішньому світові, замислились на хвилинку про те, що ви єдині і неповторні у цьому світі. І щоб відчувати себе просто щасливою людиною, ми повинні жити надією, вірою та любов’ю. Любов’ю до себе, до оточуючих… Одна з найважливіших умов “виживання” в професії для педагогів – уміння відновлювати власні ресурсність та емоційний стан.
Ресурси особистості - це всі ті життєві опори, які знаходяться в розпорядженні людини, і дозволяють їй забезпечувати свої основні потреби: виживання; фізичний комфорт; безпеку; залученість в соціум; повага з боку соціуму; самореалізацію в соціумі. Ресурси поділяються на соціальні та особисті, інакше кажучи - зовнішні і внутрішні. Зовнішні ресурси - це матеріальні цінності, соціальні статуси (ролі) і соціальні зв'язки, які забезпечують підтримку соціуму, допомагають людині зовні. Внутрішні ресурси - це психічний особистісний потенціал, характер і навички людини, які допомагають зсередини. Вміння тримати ресурси в балансі дає можливість зберігати свою працездатність та здоров’я на багато років. Як же поповнювати власні ресурси?
Багатьох
із нас не вчили дбати про себе.
1. Повільно випити філіжанку чаю/кави/какао
2.Обійми (обійняти співробітника, дитину,
чоловіка/дружину, кота)
3.Визирнути у вікно (знайти 5 ознак осені/зими/весни/літа
- пори року, яка зараз триває).
4.Згадати людей, про яких приємно згадувати.
5. Дві години не заходити у соцмережі (Фейсбук,
Інстаграм)
6. Поставити собі два простих запитання: «За що сьогодні
я була/-в вдячна/-ий собі? і «Як я про себе подбала/-в, щоби залишатися тим,
хто відчуває?»
7. Усміхнутися. Сумувати.
8. Попробувати щось нове (нові емоції).
9. Творчість.
10. Слово “Ні”
2.Вправа «Мої
позитивні події»
Мета:створити умови для обміну досвідом та висловити думки
Назвіть, будь
ласка, 2-3 позитивні події, які відбулися з вами за все ваше життя?
Запитання для
обговорення:
1.
Які емоції ви відчували при згадуванні подій?
2.
Яке значення
для вас мають позитивні емоції?
Отже, наші спогади - це безцінний дар. Ми пам’ятаємо
емоційно яскраві для нас моменти. Але наша психіка працює так, що негативні
моменти ми згадуємо швидше й більш яскраво. Тоді як приємні хвилини «дістаємо»
з пам’яті довше і трошки складніше. На позитивні події варто звертати увагу -
це внутрішній ресурс.
3.“Торбинка щастя”
Уявіть, що за плечима у вас є сумочка чи рюкзачок, у якому
лежить усе, щоби відчувати себе щасливою. Вам треба виписати ті речі та
відчуття, які лежать у вашій торбинці. Дайте собі відповіді на запитання:
·
що лежить там?
·
хто збирав цю
торбинку?
·
що в ній ваше?
· що там не ваше?
може, від чогось треба відмовитися чи, навпаки, щось додати?
· наскільки вам легко чи важко нести його?
Після того, як ви відповісте на ці запитання, намалюйте або напишіть те, що лежить у вас у торбинці. Вам, напевно, захочеться щось додати або від чогось відмовитися. Зробіть це.
У кожного з нас є свої секрети для відновлення власної продуктивності. Діліться ними зі своїми близькими, друзями, з нами, і обов’язково з дітьми. Ми маємо бути сильними зараз. Щодня, кожну хвилину, кожен на своєму місці, ми маємо наближати Україну до перемоги.
4.Вправа «Побажання»
Мета: пояснити роль настанов у житті людини, сприяти зняттю психоемоційного
напруження, поліпшення настрою в групі.
Інструкція.
Колеги! Пропоную вам дістати по одному побажання з чарівного мішечка, яке
підкаже, що на вас чекає сьогодні або що вам потрібно зробити найближчим часом. Ці
побажання чарівно впливають на настрій, підбадьорюють, надають упевненості.
5. Вправа
релаксація. (перегляд
відео: «Молитва Екзюпері)
Коментарі
Дописати коментар