Методика "Квітка розпускається"
Мета: навчити, як працювати з образами; надати ресурсне підживлення, розслаблятись, встановлювати емоційні зв’язки між частинами образу.
Обладнання: акварель, гуаш, папір формату А-3, пензлі, склянки для води.
Інструкція
Займіть зручне положення. Спробуйте прислухатися до свого тіла і поступово розслабитися...
Уявіть себе квіткою. Будь-якою квіткою, яку ви колись бачили або яку малює вам ваша уява. Ми можемо розглядати будь-який образ. Що ви бачите?
Спробуйте торкнутись стебла квітки. Яке воно на дотик? Якої товщини? Наскільки воно пружне? Торкніться листків — які вони на дотик? Торкніться пелюстків квітки. Які вони на дотик? Якого кольору пелюстки? Спробуйте торкнутися кінчиком пальця самої серединки квітки. Що ви відчуваєте? Спробуйте зазирнути в серединку квітки. Як вона виглядає? Що там є? Який запах у квітки? А тепер пройдіть вниз по стеблу.
Де знаходиться квітка? Що знаходиться довкола квітки? Що її оточує? Зверніть увагу на те, які враження викликає у вас квітка. Що ви відчуваєте, дивлячись на неї? Чи є довкола ще якісь квіти, комахи, тварини? Що вам зараз хотілося б зробити з квіткою? — Зробіть це, будь ласка...
А тепер попрощайтеся з образом. Запам'ятайте всі свої враження, відчуття, всі кольори, звуки, запахи... Коли будете готові, попрощайтеся з образом, стисніть руки в кулаках, сильно потягніться — вперед і вгору — і повільно відкрийте очі...
Бесіда зворотного зв’язку
— Як ви себе зараз почуваєте? Чи є у вас якісь неприємні відчуття?
— Чи вдалося розслабитись? Що заважало?
— Що вам найбільш запам'яталося, що було найяскравішим у образі?
— Що викликало найсильніші почуття?
— Що було в образі найприємнішим? Чи було щось неприємне? Що саме?
— Чи було в образі щось таке, що тебе здивувало, щось несподіване для тебе?
— Що ще ти хотів би розповісти про свій образ?
Малювання і обговорення
Намалювати все те, що вам запам'яталося. На малювання відводиться 10 хвилин. По закінченні малювання подивіться на свій малюнок. Що вам би хотілося в ньому змінити, додати? І технікою набризку надайте йому тих кольорів яких не вистачає. Після чого проводиться обговорення.
Коментар для ведучого
Образ квітки – перший діагностичний мотив у методі символ-драми (аналітично орієнтована технологія переживання образів). Цей мотив сприяє підтриманню ресурсів особистості, переживанню внутрішньої цілісності та цінності.
Уявляти квітку рекомендується із заплющеними очима, в зручному положенні, сидячи. Важливо, щоб кожен учасник в кінці отримав позитивний зворотний зв'язок і підтримку на рівні емпатії. Під час обговорення учасник сам презентує свій малюнок, визначає емоційне відношення до нього, ділиться відчуттями. Образ може «не уявити» людина, у якої підвищений рівень тривожності або пригнічений настрій, немає довіри. Тоді пропонують намалювати квітку, що подобається.
Коментарі
Дописати коментар