Танцювально-рухова терапія:

 

…А танець нас завжди мобілізує,

Дає наснагу, силу до життя.

Душа, як тільки музику почує,

Танцює аж до самозабуття…

       Танець — один з видів арттерапії, який, дає дитині можливість самовиражатися, самореалізовуватися, передавати свої емоції та почуття.

       Виразні рухи людини — обов’язковий компонент емоцій. Немає такої емоції або переживання, які б не передавалися в рухах, і не лише в міміці, а й у жестах рук, рухах ніг, голови, тулуба, напруженні або розслабленні мускулатури, характері й темпі дихання тощо. Через виразні рухи людина може усвідомити свій внутрішній стан, а також повідомити іншого про свої переживання, наміри, сподівання.

      Через танець можна виразити все, навіть те, що неможливо висловити   словами. Він дає дитині змогу краще усвідомити можливості власного тіла, не лише поліпшує фізичне та емоційне здоров’я, а є ще й улюбленою розвагою.

       Сьогодні, в тому числі і серед дорослих, все більшої популярності набувають заняття в групах танцювальної терапії. Вони дають можливість самоактуалізації та надають впевненість у міжособистісних взаємодіях.

       Чим хороша групова танцювальна терапія? Ця методика дозволяє членам групи краще усвідомлювати власне тіло і можливості його використання. Таке усвідомлення приводить до поліпшення фізичного та емоційного стану учасників. Танцювальна терапія також допомагає розвивати соціальні навички людей. Танцювальні рухи служать засобом зв’язку з оточуючими, дають людині можливість самовираження.

Вправа «Танець окремих частин тіла»

Цілі: Розігрів учасників; усвідомлення і зняття м'язових затискачів; розширення експресивного репертуару.

Матеріали: Музична запис з чітким ритмічним малюнком.

Час: 3 хв.

Процедура: Учасники стають у коло. Звучить музика. Ведучий називає по черзі частини тіла, танець яких буде виконаний

• танець кистей рук

• танець рук

• танець голови

• танець плечей

• танець живота

• танець ніг

Учасники прагнуть максимально використовувати в танці названу частину тіла.

Вправа «Все з усіма»

Цілі: Емпатичних прийняття партнерів; взаємопізнання; розвиток танцювально-експресивного репертуару учасників.

Матеріали: музика різних стилів.

Час: 5 хв.

Процедура: Учасники стають у два кола - зовнішній і внутрішній. Один з партнерів починає спонтанно рухатися, творчо самовиражаясь, слідуючи своїм почуттям в даний момент. Інший дзеркально відображає його руху, намагаючись «співпереживати» в партнера через його пластику, манеру рухів. Через 30 секунд учасники міняються ролями.

Рухаючись відносно один одного, всі учасники повинні провзаємодіяти з усіма членами групи.

Питання для обговорення:

• чи відрізняються ваші почуття в процесі взаємодії з різними учасниками?

• наскільки збагатився ваш танцювально-руховий репертуар в процесі взаємодії з учасниками групи? 

Вправа «Діалог рук»

Інструкція: в парі встати один навпроти одного, або сісти зручно так, щоб руки могли зустрітися. Заплющити очі, по команді рукам необхідно:

-        Знайти одна одну,

-        Познайомитися,

-        Проявити симпатію,

-        Потанцювати,

-        Побитися,

-        Помиритися,

-        Попрощатися.

























Коментарі

Популярні дописи з цього блогу